Scoutdräkt och halsduk

11 mars, 2024 av Marcus Wahrén

Vad kul att just du har börjat i Scouterna.
Nu är det dags att skaffa sig Scoutkläder! Det är så mycket roligare att visa upp alla sina märken och minnen på skjortan.

Här nedan finns en länk till scouternas webbshop där man kan beställa detta och mycket mer.
Scoutshoppen
Du kan också titta på Köp och Sälj sidor, för billigare och begagnade alternativ.
Facebook: ”Scoutprylar, köp, byt, sök och sälj”

Om du har vuxit ur din Scoutskjorta får du gärna sälja den vidare eller skänka den till oss så ser vi till att den kommer till bra användning.

För att visa att du tillhör Karlsborgs Scoutkår kan du för 100:- (pant) få en röd Scouthalsduk med fästningsvalvet på.
Ta med hundra kr till nästa möte eller ta kontakt med en ledare för att kontantfri betalning.
Panten är för att halsdukarna är svåra och tidskrävande att få tag på. Skulle du i framtiden välja att sluta får du självklart behålla halsduken som minne eller lämna tillbaka den. Då får du pengarna tillbaka.

Hoppas vi ses snyggingar!